En aquesta sessió hem aprés diferents maneres de treballar la literatura a classe, en aquest cas, ens havem centrat en les seqüències i projectes de treball.
Però, què és una seqüència didàctica? I un projecte de treball?
S'entèn per seqüència didàctica l'organització del treball a l'aula a partir d'un projecte que neix de l'anàlisi prèvia dels instruments digitals que ofereix Internet i la selecció dels més convenients per al desenvolupament de les competències que l'alumnat ha de ser capaç d'assolir en un curs escolar, sense deixar de banda les exercitacions o les pràctiques específiques per a cada àrea.
Darrere del que s’anomena treball per projectes no hi ha solament una metodologia de treball o una seqüència determinada de presentar les activitats escolars, sinó altres aspectes teòrics importants sobre la manera d’entendre com els i les alumnes aprenen, com elaboren els conceptes, com tracten la informació i com el centre educatiu i el professorat han de planificar i actuar per preparar les classes i dinamitzar-les.
En el treball per projectes es dóna molta importància als aspectes metacognitius, és a dir, a fer explícit allò que se sap i allò que s’aprèn, com també a la manera de tractar la informació. Dit d’una altra manera, als procediments que s’utilitzen per realitzar les activitats d’aprenentatge en el procés de recerca i adquisició de coneixements.
Per a aprofundir més en el tema, hem realitzat les següents activitats:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada