A aquesta sessió hem investigat sobre les aportacións de la formació literària en Educació Ingfantil per a adquirir la competència literària.
Per a ampliar els conceptes i les explicacions de classe, decidirem cercar i fer una mica d'investigació al respecte, sobretot, a la part de COM fer-ho a classe per a que els nostres xiquets i xiquetes adquireixen dita competència.
Buscan recursos vàrem trobar un munt de articles i audiovisuals interessants, però aquest llibre, encara que és més enfocat per al nivell de primaria, ofereix una sèrie d'explicacions i recursos ben interessants. El compartim a continuació:
http://books.google.es/books?hl=es&lr=&id=-uIcdQEQnUoC&oi=fnd&pg=PA319&dq=la+competencia+literaria+en+educacion+infantil&ots=33M10ofbdl&sig=Aqjlq1HZ64i3eUUonoSJweFZv7k#v=onepage&q=la%20competencia%20literaria%20en%20educacion%20infantil&f=false
Adjuntem també un article molt complet de Antonio Mendoza Fillola, que fa un anàlisis més profund sobre el tema, com les funcions de aquesta competencia, els objectius, definicions, recursos... Recomanem fer-li una ullada, fa reflexions interessants:
http://www.cervantesvirtual.com/obra-visor/funcin-de-la-literatura-infantil-y-juvenil-en-la-formacin-de-la-competencia-literaria-0/html/
Finalment, y després d'haber realitzat aquesta tasca d'investigació, adjuntem a continuació les activitats realitzades al respecte proposades a classe:
La Educació Infantil i la Comptència Literària
Molt bé.
ResponEliminaRecordeu, en qualsevol cas, que en Infantl la lectura d'un text pot ser una lectura dramatitzada per part de l'adult i la "lectura" dels alumnes, aleshores, es concreta en la recepció del text mitjançant l'escolta activa i la lectura d'imatges i models icònics.
"Llegir" en Infantil no és el mateix que desxifrar el codi escrit a nivell individual com fa l'alumnat de Primària a partir de primer cicle. Ok?